Monday, September 1, 2008

Puasa

Hari ni 1st day puasa.pergh rasa tak biasa pulak mula2.hahaha.aku bangun kol 11 hari ni.mandi lepas tu online jap sampai kol 12.30.lepas tu aku kena jalankan tugas yang diberikan oleh mak aku.aku gi amik laundry kat kedai jap pastu pegi giant beli barang-barang utk mak aku dgn adik aku.lepas tu pegi saloon jap.amik ko nak kat 3 jam teperap kat sana kan..style gila.habis tu aku pegi bazaar ramadhan jap beli kuih2 skit.mmg aku rasa limited la kali ni bab nak bukak puasa..maklumla aku kan sayang binatang.heheheh.dah balik tu aku masak utk diri aku.entah apa la yang aku masak tu.aku buat tofu telur+bean curd+bebola ayam vege+telur+chili powder+barbeque sauce+black pepper+so'on.Perghh gua ckp lu..Mmg tak sedap la last2..tapi aku makan jugak la utk hidup.hehehe.Azan maghrib berkumandang semasa aku tgh melayan adik kecik aku yg membuat sepah di sekitar rumah lalu aku terus shoot minum air soya segelas dan makan kuih-muih sikit lepas tu makan makanan aku yang tak sedap tu.Mak dan Bapak aku tanya"apa benda yang kau masak tu"lalu aku pon menjawab"entah la mak..makan je la nak hidup"rasa beza skit la puasa ni tak makan ayam daging dan lain2.kenyang tetap kenyang la.japgi malam aku nak pegi tarawikh la.lama beb tak pegi..

No comments: