Sunday, September 28, 2008

Selamat tinggal kawanku

Takziah kepada keluarga Muhammad Adi Safwan a.k.a Awe yang telah meninggal dunia semalam akibat kemalangan di Raub,Pahang pada 5 petang.Kereta yang dipandu oleh arwah berlanggar dengan Lori.Lori itu merempuh di bahagian pemandu.Arwah mengalami kecederaan yang kritikal.Lehernya patah.Kepalanya terhentak dengan impak yang kuat di stering membuat rangkanya retak.Kaki arwah patah.Arwah meninggal pada jam 6 petang sebelum berbuka puasa.Abangnya cedera parah,kaca masuk ke dalam mata dan muka bercalar2 dan yang paling sedih dia tidak tahu akan kematian adiknya.adiknya yang lain patah dua dua belah kaki.Semalam aku,abang aku dan beberapa kawan bergegas ke Raub dengan membawa kereta dengan kelajuan yang maksimum mencecah 160 km/j untuk sampai ke raub.Sampai2 kami terlihat keluarga arwah berdiri di tepi rumah mayat.Kelihatan muka mereka yang amat sedih sekali.Aku dan rakan2 sempat melihat arwah terbujur di rumah mayat.Mukanya berdarah akibat kemalangan.Aku berasa amat sedih sekali.Last sekali aku jumpa dia tahun lepas masa aku kerja di cheras aku duduk rumah sewa skali dgn dia.lepas tu aku igt masa raya nak jumpa dia tapi tak sempat.aku baru terfikir nak jumpa dia masa raya ni.tapi tak sempat juga.last2 aku jumpa dia dkt rumah mayat dgn keadaan mcmtu.aku rasa amat sedih.haih..awe2 dalam banyak2 kawan aku tak sangka langsung kau yang pergi.aku tak sangka kawan aku yang ceria suka buat lawak banyak yang pergi.aku tak sangka..aku macam tak percaya..abang aku telefon aku lepas bukak puasa pasal kematian kau pon aku tak percaya.aku igt dia main2 rupanya bila aku dgr nada abg aku yang sedih tu aku tau benda tu betul.haih..renungkanlah time kita happy2 gelak2 dgn kawan2 kita tak sedar yang kawan kita sorang ni dah pergi meninggalkan kita.Aku agak tersentak jugak la semalam bila dapat tau yang dia dah meninggal.teringat zaman2 dia bawak aku pegi jalan2 zaman2 dia buat lawak yang agak merapu.Ya Allah,sesungguhnya kau maha berkuasa menghidupkan dan mengambil nyawa.kematian itu tidak dijangka sekali.aku redha dengan pemergian kawanku.semoga arwah ditempatkan dengan golongan2 orang yang beriman.

No comments: